lördag 14 februari 2009

Mera Melodifestival

Så har deltävling 2 genomförts i Skellefteå. Jag är fortfarande inget fan av de nya urvalsreglerna, men nu har jag förstått dem i alla fall...tror jag. Däremot förstår jag mig fortfarande inte på konceptet med den internationella juryn. Vem har utsett den? På vilka kriterier har de valts? Vad gör specifikt de personerna särskilt representativa för det europeiska folkets musiksmak? Och framförallt, om en låt inte tog sig till finalen "på egen hand", vad har den då för chanser att vinna? Jag fattar inte...

Men hur gick det då i kvällens deltävling? Jo, direkt till finalen gick Måns Zelmerlöw (knappast en högoddsare) och H.E.A.T (som var min favorit). Till Andra chansen gick Amy Diamond och Lili & Susie med Amy Diamond som internationella juryns val.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar