fredag 27 februari 2009

För att må lite bättre.

Jag är helt slut efter att ha drabbats av influensan, har levt på mintte, tropiskjuice, alvedon och hostmedicin. I morse hade jag 39 C graders feber när jag vaknade! Helt otroligt.


Så för att trösta mig har jag lyssnat på Sookie Stackhouse på min Ipod och i dag fick jag hem Gibili studios Totoro, Spirited away och Det levande slottet. helt fantastiska animerade filmer som funkar för barn och riktiga nördar. För övrigt bygger det levande slottet på Diana Wyne Jones Howl's moving castel Som är en helt fanatisk barn och ungdoms fantasy, den finns på svenska också under titel Det levande slottet.



En annan överraskning kom också på posten och det var tidningen VI's senaste nummer, verkar väldigt intressant med en intervju med Nina Björk, ni mins hon med boken Under det rosa täcket. Dessutom ett roligt fotorepotage med folk som går på konserter. En massa annat roligt med men jag har varit lite för sjuk för att kolla ordentligt. I mars släpper de också andra numret av VI Läser, som jag vill minnas att jag uttryckte mitt gillande för förut.

1 kommentar:

  1. Ännu mer Sookie? :-)

    Jag har ju faktiskt två Sookie-böcker som fortfarande ligger olästa och väntar. Kanske ska ge mig på dem i eftermiddag eller imorgon när det nu inte blev någon utflykt till Umeå av...

    SvaraRadera