måndag 23 februari 2009

Melodifestivaldeltävling och så lite om Sekab

I lördags genomfördes den tredje deltävlingen i årets upplaga av Melodifestivalen. Direkt till finalen i Globen gick Molly Sandén och E.M.D. Alla som är förvånade över det senare räcker upp en hand...ingen? Nä, det var väl det jag trodde. Mitt, inte på något sätt expertmässiga, tips så här långt är att E.M.D. vinner alltihop i år. I alla fall om de även i fortsättningen lyckas undvika att bli diskvalificerade...

Till Andra chansen gick BWO och Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox. Den internationella juryns nominering gick den här gången till Sofia.

Annars är det så många (på olika sätt) intressanta frågor som är aktuella att jag knappt vet vad jag ska kommentera. Som turerna kring vad som ska hända med vårt sjukhus (en rapport kommer att följa efter onsdagens debattkväll), hela Sekab-historien som det råder delade meningar om... Själv är jag inte tillräckligt insatt i detaljerna för att uttala mig särskilt tvärsäkert i frågan, men det känns ju i högsta grad tveksamt om det verkligen är den typ av verksamhet som kommunen alls ska ägna sig åt. Och när det gäller borgensåtagandena så är det ju inte egentligen det här specifika fallet i sig som är det stora problemet (även om det också är problematiskt att det finns så många frågetecken kring företaget) utan den samlade bilden av kommunens borgensåtaganden.

Lite som när det gäller integritetsfrågorna faktiskt. Det är inte egentligen någon enskild lag på området i sig utan den samlade bilden som gör att man blir riktigt mörkrädd. Fast

Jag hade tänkt att jag nu skulle fortsätta med ett stycke om IPRED, The Pirate Bay-rättegången och om fildelning i största allmänhet, men jag är för trött för att få till något vettigt just nu. Får återkomma i den frågan vid senare tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar