söndag 15 februari 2009

Ljuv musik...

av ett helt annat slag än schlager har jag lyssnat på i helgen! Vi har varit på Norrlandsoperan och lyssnat på tv-spels musik framfört av synfoniorkestern och presenterat av Orvar Säfström. Det var fantastisk, men det är alltid lätt att ryckas med av musik när den framförs live speciellt klassisk tycker jag.

Så nu har jag bokat billjetter till Beethovens 5:a och funderar på att boka till 9:an med! Undra om jag ska ta mig tid att gå och se utställningen om tortyr musik som de har där med. Verkar lite läskigt men fascinerande ändå. Ska se om jag har tid i morgon.

Dessutom har jag överfallits av en stark lust att läsa Richard Yates Revolutionary Road. Jag håller kanske på att kvikna till efter alla strappatser på senare tid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar