söndag 1 mars 2009

Ännu en melodifestivaldeltävling avgjord...och lite bokrea också

Så har då även den fjärde och sista deltävlingen avgjorts och alla bidragen är presenterade. Den sista deltävlingen var något av en besvikelse faktiskt...tyckte nästan allting bara kändes platt och ointressant. Till finalen i Globen gick i alla fall Agnes i en helt vansinnig figursydd dräkt i guldpaljetter och Marina Ernman som nog faktiskt ändå får sägas vara min favorit den här gången.

Till Andra chansen som avgörs i Norrköping nästa helg tog sig Sarah Dawn Finer som där får möta Scotts och Star pilot som möter Amy Diamond. Den internationella juryns nominering föll den här gången på S
arah Dawn Finer.

De övriga duellerna i Andra chansen kommer att stå mellan BWO och Lili & Susie resp. Caroline af Ugglas och Rigo & The Topaz Sound featuring Red Fox. Mitt tips är att Lili & Susie kommer att ta den ena finalplatsen. Den andra är svårare att bedömma, men jag hoppas nog faktiskt lite på
Rigo & The Topaz Sound featuring Red Fox. Vi får se hur det går på lördag.

När det gäll
er bokrean som jag skulle ge mig ut och titta på igår så blev det en ganska kort och halvhjärtad utflykt. Det innebär att det inte blev några roliga uppslagsverk eller så den här gången eftersom det brukar kunna krävas ett visst mått av engagemang för att hitta dem. Några böcker av Selma Lagerlöf blev det i alla fall, närmare bestämt Gösta Berlings saga, Jerusalem, Löwensköldska ringen och Charlotte Löwensköld. Och jag fick också med mig Den femte sanningen av Doris Lessing hem. Men bokrean är ju inte slut än, så chanserna är relativt goda för att det kommer hinna bli fler besök på bokrean och mera böcker till mina bokhyllor!

1 kommentar:

  1. jo, nog var gulddräkten galen så att det räkte till och blev över och som du vet så gillade jag också opera grejen! Undra om dansbanden har fått uppsvingen av dansbandskampen och det är därför vi ser en massa av dem nu! Är glad att inget har kommit till globen än i allafall! jag ryser vid blotta tanken, speciellt om man tänker på Christer Sjögrens bidrag i fjol *huga*

    SvaraRadera