söndag 8 mars 2009

Det där med bokrea.

Jag var på bokrean under fredagen och till min besvikelse så blev det bara Håkan Nessers En helt annan historia, inget annat lyckades locka mig, men jag brukar å andra sida gilla rean bäst när den är på väg mot sitt slut och man kan hitta en massa udda titlar. I stället köpte jag mig ett par pocketböcker och livet kändes redan lite ljusare. Har också shoppat mig en ny handväska, måste erkänna att den förra börjar bli lite sliten även om det är en favorit. Bakterieodlingen gjorde också sitt till beslutet om pensionering.... åtminstone tillfälligt tills den är tvättad och fin.

Revolutionary Road gör mig däremot riktigt rädd och inte så lite... äcklad tror jag är fel ord men något ditåt iallafall, jag ska göra en slut rapport när jag är klar med den. Dessutom håller jag på att läsa klart Dagen efter som jag började med för gud vet hur länge sedan, också den en riktigt otäck bok ur förhållande perspektiv. Jag tror att jag inte borde läsa mer än en bok om trasiga förhållanden åt gången, det gör mig pessimistisk och jag, misstänker, allt för fundersam. Nå väl , det blir nog en slags slutrapport på båda två. sedan ska jag läsa något lättsammare, har bara inte bestämt vad än. Några förslag som inte kräver allt för mycket hjärnarbete? Jag tror att jag behöver min hjärna till famakokenetiktentan på måndag om två veckor.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar