söndag 16 augusti 2009

Så var det dags igen

Den här söndagen har fördrivits precis så som en regnig söndag borde fördrivas i mitt tycke. Med att ta det lugnt i soffan, dricka te, lyssna på bra musik och filosofera över livet. Lite socialt umgänge och god mat. Sedan hamnade vi då av någon anledning framför VH1 Love Jukebox och kunde inte låta bli att fascineras över det mycket märkliga urvalet människorna som önskat låtarna gjort.

Alltså känner jag mig tvungen att göra en egen undersökning. Frågan gäller alltså vilka fem låtar DU skulle ta med på en sådan önskelista. Det finns tre kriterier som ska vara uppfyllda:

1. Låten ska betyda något särskilt för dig.
2. Den ska passa på temat, dvs. det ska vara en låt du förknippar med kärlek (i valfri tolkning av ordet).
3. Det bör vara en låt du faktiskt tycker är bra.

Det är uppgiften, så nu är det fritt fram. Vilka fem låtar skulle du önska? Motivera gärna valen.

1 kommentar:

  1. Jag borde såklart ha tillagt att jag återkommer med min egen lista när jag hunnit fundera lite över vilka låtar jag vill ha med på den.

    SvaraRadera