söndag 23 augusti 2009

Framtid, liberalism och lite litteratur

Det börjar verkligen gå upp för mig att det väntar ett nytt liv på mig efter torsdag. Och för den delen att vissa saker fortsätter som vanligt. Har i helgen bråkat lite med att få partiets twitterflöde att fungera på hemsidan och är nu ganska nöjd med att ha kommit på alldeles själv vad som behövde åtgärdas.

Tänkte nu jobba vidare med att planera för studiecirkeln om liberalismen som ideologi och dess framtid i svensk politik. På det temat kan den artikelserie Sydsvenskan kört i sommar (som jag nämnt tidigare också) rekommenderas. Den utgörs av följande fem delar:

Liberalismens framtid finns på nätet
Konservatism är frihetens bästa försvar
Liberalismen kan inte älskas av alla
Frihet är mer än frånvaro av tvång
Frihet är inte detsamma som att välja rätt

Måste passa på att stoppa in en rekommendation till här också när jag ändå är i farten. Det gäller Berglin i SvD om litterär kanon. Verkligen helt klockren tyckte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar