fredag 14 augusti 2009

Att avsluta och att se framåt

Som jag skrev om tidigare i veckan så känns min tillvaro lätt surrealistisk just nu. Det är fullständigt kaos i hjärnan. En del av det handlar om att komma tillbaka från semestern och att snabbt komma in i alla detaljer kring allt som måste ordnas. En annan del handlar om att jag, samtidigt som jag "startar upp" efter semestern, också ska avsluta på ett bra sätt nu. Idag formaliserades uppsägningen och om två veckor börjar terminen. Och det är där det blir riktigt kaotiskt i hjärnan när jag samtidigt försöker tänka längre fram i tiden än de närmaste två veckorna.

Men tänka längre fram i tiden måste jag ju göra ändå. Livet och världen stannar ju inte upp bara för att jag ändrar inriktning. Bland annat kan det märkas lite smått att det börjar närma sig valår. Efter framgångarna i EP-valet på försommaren så verkar det nu som att Piratpartiet på sina håll planerar att kandidera till kommun- och/eller landstingsfullmäktige också. Bland annat här i Örnsköldsvik verkar det vara en möjlighet. Ska denna tendens tolkas som att man börjar ta steg mot ett mer heltäckande partiprogram? Det är ju trots allt inte i första hand på kommunal nivå som de flesta frågor partiet tar ställning i avgörs. Men visst är integritetsaspekterna, människors rätt att själva avgöra hur mycket av sitt privatliv man vill ge andra tillgång till, viktiga och det ska under alla omständigheter bli intressant att se vad som händer framöver.

För min egen högst personliga del så är det framförallt den tidigare nämnda studiecirkeln om liberalism som ska planeras och det handlingsprogram för ett liberalare Örnsköldsvik vi vill lägga fram för Ö-viksborna att ta ställning till som ska spikas som står högst upp på den politiska prioriteringslistan för stunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar