söndag 7 juni 2009

Snart stänger vallokalerna...

Om drygt 2,5 timme stänger vallokalerna för den här gången. Vid min egen vallokal var det varken någon rusning eller direkt öde när jag i eftermiddags la min röst för ett friare och öppnare Europa. Oklart hur det egentligen ska tolkas i termer av valdeltagande... Det verkar i alla fall klart att ungefär 12% av svenska folket valt att förtidsrösta i år.

Det är i alla fall inte särskilt positivt att 25% tydligen inte vet att det är val. För all del är det bara några månader sedan siffrorna var omvända (dvs bara 25% visste att det är val), men ändå... Jag menar, hur lyckas man missa det???

Hur som helst, nu återstår bara valvakan ikväll och sedan kan man (och med det menar jag jag) fokusera på andra välbehövliga saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar