söndag 20 september 2009

att sortera sina böcker...


Äntligen har mitt boksorterar och katalogiseringsprojekt tagit sin början. Det blev nämligen helt nödvändigt att hålla reda på alla mina Barbara Cartland böcker för att jag ska kunna undvika att köpa dubbletter hela tiden. Ändå har jag bara en tredjedel av alla hennes böcker som Wennwebergs och sedan Winthers förlag gav ut under 80 och 90-talet. En smått galen obsession, jag vet... men av någon anledning tilltalar de mig mer än samtida Harlequin eller romance böcker i allmänhet.


Sedan är det tänkt att jag ska sortera och katalogisera alla mina andra böcker med, jag håller på att välja mellan att göra en digitalkatalog på datorn eller att göra en gammaldags kartotek. Kanske borde jag göra båda och ha foton på böckerna i det digitala... tänk vad fint det skulle bli!!! Det är ganska mycket folk som irriterar sig på det totala kaoset som råder i mina bokhyllor sedan flytten, själv tycker jag att det utrymme för lite kreativt tankearbete eller något sådant... jag vet ju i alla fall vars alla böckerna är... typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar