tisdag 4 november 2008

Valvaka!

Jag har utmanat mig själv att försöka hålla mig vaken och följa den amerikanska valvakan så länge som möjligt ikväll/natt. Tror dock inte att jag kommer att kunna hålla ut så länge, jag somnar väl på i soffan innan tio som vanligt...

I vilket fall som helst så är stämningen på topp eftersom amerikanska val är så mycket mer drama och intrig än svenska! Om detta kan man förstås tycka både bu och bä, beroende på vilket perspektiv man har, men detta är ju trots allt 2000-talet och idag är väl inget värde högre värderat än underhållningsvärdet?

2 kommentarer:

  1. Önskar jag kunde sitta uppe och titta! Men börjar kl.8 i morgon så det blir det inget av!

    SvaraRadera
  2. Det blev inte så mycket valvaka av för min del heller. Jag tittade lite igårkväll och såg lite av slutet imorse innan jag åkte till jobbet.

    Jag känner mig försiktigt positiv till utgången, men å andra sidan hade nästan vad som helst varit bättre än Bush känns det som. Och jag tycker faktiskt att McCain har en poäng angående Irak.

    SvaraRadera