onsdag 22 oktober 2008

Paket!

Har precis hämtat inte ett utan tre nya bokpaket! Postkassörskan tittade på mig och undrade om det måhända var så att jag precis skulle börja en ny kurs? och jag kunde bara svara: Jovisst är det så! Ville inte riktigt att hon skulle förstå att alla tre stora paketen bara innehöll veckans skönlitterära beställningar. Undrar, så här i efter hand, varför jag inte bara erkände sanningen men hon tittade så snett på mig redan att jag inte orkade förklara saken.

Hon kanse hör till dem som skryter med att de inte läser eller äger böcker... en ganska sorglig skara. Jag tror personligen att allt läsande är bra, oavsett vad man läser. Om man så bara läser harlequin och dåliga deckare så läser man ju i allfall och får någon slags chans att vidga sina vyer.

Nå väl, packeten innehöll förutom ett par presenter till min sambo:

Boktjuven av Markus Zusak
Och var hör du hemma? av Anne Tyler
High Lord av Trudi Canavan
De välvilliga av Jonathan Littell
Princess of Roumania av Paul Park
Segu av Maryse Condé
Utvandringens tid av Tayeb Salih
Kall som graven av Peter Robinson

En ganska trevlig blandning... Nu ska jag bara ta mig igenom Fågeln som vrider upp världen och sedan är det bara att hugga in!

1 kommentar:

  1. Åh, bokpaket! Jag har ett på gång som jag hoppas kommer innan helgen!

    SvaraRadera